Glöm inte Årsmötet 2024 med Naturskyddsföreningen Värmland

10.30 Årsmötet
11.30 Kils Naturskyddsförening presenterar sin verksamhet
12.00 Lunch
13.00 Olivia Nordell, EU-expert på Naturskyddsföreningens Rikskansli håller en Digital föreläsning om hur vi kan engagera oss inför kommande EU-val, som kommer bli ett avgörande val för framtidens klimat, natur och människors levnadsvillkor. Nu kraftsamlar hela Naturskyddsföreningen för att lyfta dessa frågor inför EU-valet, både på lokal, regional och nationell nivå.
14.15 -16.00 Hur ska vi påverka utvecklingen i länet?
Diskussion och möten i våra arbetsgrupper Skogsgruppen och Jordgruppen samt andra intressegrupper; det kan handla mer om EU-valet, om vattenvård, om hållbar konsumtion, om hållbart resande till vardags och på längre färder eller något annat. Kanske bildas nya grupper som kan fortsätta arbeta framöver.

Anmäl dig senast 5 april: https://forms.gle/tku53EAHgTMNgS8U6
Vi vill gärna veta hur mycket mat och fika vi ska beställa. Maten kommer att vara vegetarisk. Säg till om du behöver specialkost.

Plats: Kils Arena, Industrigatan 1, Kil

Varmt välkommen!