Lokalföreningar (kretsar)

Naturskyddsföreningens lokala föreningar kallas kretsar. I kretsarna kan du engagera dig ideellt eller följa med på de aktiviteter som anordnas. Vi välkomnar alltid nya personer som vill engagera sig – hör av till din krets. Du som bor i en kommun där det saknas en krets får gärna hänga på aktiviteterna i en närliggande krets.

Om du vill vara med och starta upp en krets kontaktar du vårt Regionalkansli.

Skicka e-post till det Regionala kansliet

Länsförbundet bevakar större sakfrågor där lokalt kretsarbete saknas, och frågor som berör hela länet. Alla medlemmar är välkomna att delta i kretsarnas programpunkter över hela Värmland.

Kretsar i Värmland

Arvika

Forshaga

Grums

Hagfors

Hammarö

Karlstad

Kil

Kristinehamn

Sunne

Säffle

Torsby

Vilande kretsar

Eda

Filipstad

Årjäng

Kontakta vårt regionala kansli om du vill starta upp verksamhet i en vilande krets. Under 2020 anordnade det regionala kansliet aktiviteter i Filipstad – där finns medlemmar som är intresserade.

Skicka e-post till det regionala kansliet