Anmäl dig nu – Bli klimatsmart med studiecirkeln Ett hållbart liv 2019

Boken finns att skicka efter från Naturskyddsföreningen och kostar då 199 kr för medlemmar.

Under våren kommer Naturskyddsföreningen Värmland att genomför en studiecirkel på temat Klimatet.
Cirkeln utgår ifrån Johanna Ståls bok Ett hållbart liv som utsetts till Årets bok.
Studierna sker i första hand via webben genom diskussioner i den slutna Facebookgruppen ”Ett Hållbart liv 2019”.

Att den är sluten betyder inte annat än att endast de som blir anslutna till gruppen kan läsa och kommentera vad som sägs på sidan. Att den finns syns för alla.
Det kommer också att bli tre fysiska träffar på Sandys på Tingvallagatan i Karlstad. Sandys ligger nära korsningen med Östra Torggatan.

Du skaffar boken själv
Inga förkunskaper krävs för att delta i studiecirkeln. Det är heller ingen kostnad för att delta i själva studiecirkeln. Däremot får du som deltagare själv köpa boken som är underlag till cirkeln.
Varje deltagare ansvarar själv för att införskaffa ett exemplar av boken, som bland annat finns att beställa direkt från Naturskyddsföreningen
21 februari läggs den första frågeställningen upp på sidan ”Ett hållbart liv 2019”. Därefter läggas en frågeställning ut per vecka under sammanlagt sex veckor. Alla deltagare är välkomna att diskutera och dela med sig av sina tankar, funderingar samt tipsa och stötta varandra i gruppen.

Fysiska möten
21 februari, 21 mars och 25 april mellan 18.30 -20.00 träffas de som vill på Sandys i Karlstad som ligger på Tingvallagatan 7. Vi fikar/äter och får chans att diskutera, reflektera, utbyta erfarenheter och inspirera varandra.

Hur går jag med i gruppen ”Ett hållbart liv 2019”
Skriv in namnet Ett hållbart liv 2019 i adressfältet på Facebook så kommer du till gruppen.
Klicka på ”+ Gå med i gruppen” under vinjettbilden så ser vi till att du kommer in.
Du kan också maila till Ulrika eller Karin och anmäla dig så släpper de in dig.

Ulrika och Karina svarar också på dina eventuella frågor.

Välkommen att anmäla dig

Ulrika Neldorin