Skogsgruppen letar nyckelbiotoper vid Fryken nu på onsdag 28 november

Utsikt över Nedre Fryken från toppen av Frykstabacken. Örnäsudden är udden som sticker ut längst upp till höger i bilden.

Följ med Skogsgruppen i Värmland till Örnäs norr om Kil nu på onsdag 28 november
Samling vid Kils golfbanan kl 10.00

Vi kommer att besöka en nyckelbiotop i branten mot Fryken och några avverkningsanmälningar.
I övrigt pratar vi närmare om alternativa områden att besöka och bestämmer mer tillsammans innan vi startar.

Vill du tjuvstarta! Titta på ”Skogens pärlor” på skogsstyrelsen.se och besök nyckelbiotoperna intill golfbanan  innan vi samlas.

Det kan vara bra med kängor och lupp om du har. Ta med fika för flera timmar i skogen.

Samling vid parkeringen vid Kils golfklubb. Kartlänk

Hoppas du kan komma!

Har du frågor kontakta Lars-Ola Westerlund, lars-ola.westerlund@naturskyddsforeningen.se
073-656 64 69

Här är en länk till Skogsstyrelsens Handbok för insamlandet av nyckelbiotoper. Här finns också nyckelblanketterna som du kan skriva ut separat om du anger Sidor 41-42 i utskriftsformuläret.

Handbok-Nyckelbiotoper