Natursnokarna – familjeaktiviteter

Natursnok kikar i kikare, fågel på kvist bredvidRädda en groda, följ ett rävspår eller håva smådjur i sjön – gå med i Natursnokarna! Natursnokarna är vår barn- och familjeverksamhet där barn och vuxna upptäcker naturen tillsammans.

Alla föräldrar och barn borde få vara tillsammans i naturen. Dels för att det är så roligt, dels för att det får oss att må bra. Därför finns Natursnokarna, som är vår barn- och familjeverksamhet. Vi gör utflykter och lär oss om naturen genom att leka, upptäcka och undersöka.

Snart startar Natursnokarna i Forshaga. Sunne och Karlstad har vilande grupper.

Om Natursnokarna på riksföreningens webbplats

Vill du leda Natursnokarna?

Har du upptäckarlust och gillar att vara ute med barn? Du behöver inte vara expert, biolog eller lärare för att leda Natursnokarna. Naturskyddsföreningen anordnar kurser för dig som vill bli ledare för Natursnokarna.

Kontakta Kajsa Grebäck via e-post eller telefon: 072-546 01 06

Om att bli ledare på riksföreningens webbplats