Rädda de värmländska skogarna! Skogsgruppen och du gör skillnad

Välkommen till Naturskyddsföreningens Skogsgrupp i Värmland – ett nätverk och en arbetsgrupp inom Naturskydds-föreningen Värmland med målsättning att:

•  Skydda 30 procent av Värmlands skogar från avverkning
  • Ställa om skogsbruket till ett naturnära hyggesfritt bruk
  • Väcka allmänhetens intresse för skogs- och naturvård

Sedan hösten 2023 har Skogsgruppen haft ett antal möten och träffar; ibland fysiska, ibland digitalt. Till dessa möten och träffar bjuds alla som anmält sitt intresse in.

För att det ska fungera behöver vi din e-postadress! Skicka den till en av våra sammankallande Lisa Ingwall-King: L.ingwallking@gmail.com

Under våren 2024 har vi genomfört en tvådagars utbildning; vi har ifrågasatt flera planerade avverkningar och med hjälp av kunniga medlemmar inventerat ett antal skogsområden. Vår målsättning är att varva formella möten för planering, utbildning och diskussion med hel- och halvdagar i skogar som vi vill skydda.

Det finns mycket kunskap och mycket att säga om skogens betydelse; som upplevelsesfär, som bärare av biologisk mångfald och som skydd mot ett klimat i kris.
Läs mer om detta på Naturskyddsföreningen sida.

Du kan också ansluta dig till Skogsgruppens Facebooksida där vi delar lokal information och publicerar aktuella länkar.

Välkommen – du behövs