Webbinarium 9 juni: Att minska vattenkraftens skador

Vattenkraft är ett aktuellt ämne, där vi som är aktiva inom Naturskyddsföreningen möter många frågor och ibland okunskap. Nu har du möjlighet att delta i ett webbinarium för att få mer kunskap och ställa frågor till experter.

Bra Miljöval Miljöfond stöttar projekt som minskar vattenkraftens skador på naturen, exempelvis utrivning av vandringshinder eller biotopvårdande åtgärder i strömmande vatten. Pengarna i fonden kommer från försäljning av el märkt Bra Miljöval.

Kim Blomster, produktansvarig Bra Miljöval Elenergi på Naturskyddsföreningen, berättar om hur Miljöfonden fungerar och visar exempel på genomförda projekt. Mia Svedäng deltar som sakkunnig och svarar på frågor om bland annat de biologiska bedömningarna.

Webbinariet är kostnadsfritt och öppet för alla. Föranmälan behövs.

Tid: 18.30 – 20.30 9 juni
Plats: Zoom. Du får en länk skickad till dig på e-post innan webbinariet startar.

Anmäl dig här

Varmt välkommen!