Säg din mening om nya Framtidsstrategin

Vatten är ett av temana när Naturskyddsföreningen i Värmland och Örebro län samlas till kretskonferens nästa lördag 18 november i Karlskoga.

Nya generalsekreterare för Naturskyddsföreningen, Karin Lexén deltar i Kretskonferensen i Karlskoga nästa lördag 18 november.

Nästa lördag 18 november i Karlskoga arrangeras en gemensam Kretskonferens för Värmland och Örebro län.
Huvudtemat för dagen är kommande Verksamhetsriktlinjer, som du hittar i länken nedan. Dessa går numera under det klargörande namnet
Framtidsstrategi.
Dagens andra tema är Vatten som båda länen har i överflöd.

Presentatör av Framtidsstrategin är föreningens nya generalsekreterare Karin Lexén.
Strategin för åren 2019 till 2022 som styrelsen tagit fram är under november och december ute på en remissrunda.
Det blir en heldag med engagerade medlemmar från Örebro och Värmland, generalsekreterare, experter från Länsstyrelsen, miljöföretag och aktiva aktionsgrupper.

9.30 Start med presentation
Karin Lexén, generalsekreterare på Naturskyddsföreningen, presenterar sig och tillsammans med någon till från Riks går hon igenom styrelsens förslag till Framtidsstrategin 2019-2022.
11.00 Vattenseminarium I
12.30 Lunch
13.30 Vattenseminarium II
15.00 Diskussioner om Framtidsstrategin inklusive fika
17.00 Avslutning

Vattenseminarie I
Strömmande vatten och dammar Vilka natur- och kulturvärden finns? Hur ser vattenflödena ut i våra trakter? Vi får en genomgång av ekologin i strömmande vatten och diskuterar natur- och kulturvärden med folk från bland annat Länsstyrelsen.

Valbara vattenseminarier II
* Vattnet i Vättern. Vi har bjudit in Aktionsgruppen rädda Vättern (ARV) som berättar om hur det ligger till med gruvor, skjutningar och vattenförsörjningsfrågan.

* Läget i Vänern. Hur ligger det till med igenväxning av stränder och hur påverkas Vänern av klimatförändringarna och användningen av sjön som vattenreservoar.

Anmälan senast 11 november: www.studieframjandet.se/SodraNarke
Kostnad för medlemmar: 50 kr inkl ekologisk lunch och fika
Obs! Vid sen eller ingen avanmälan 470 kr.
Övriga deltagare betalar full avgift 470 kronor.

Har du frågor eller matönskemål kontakta så Kajsa Grebäck
kajsa.greback@naturskyddsforeningen.se 072-546 01 06

Konferensen arrangeras av Naturskyddsföreningarna Örebro län och Värmland i samarbetet med Studiefrämjandet Bergslagen

Framtidsstrategi 2019-2022

För att sätta dig in fullt ut ska du gå in på Naturkontakt på Naturskyddsföreningen Riks hemsida.
Där finns alla de länkar och instruktioner du behöver för att läsa, lära och också kommunicera remissen med styrelsen. Har du ingen inloggning på Naturkontakt fixar du en sådan lätt. Var beredd med ditt  medlemsnummer.