Naturvänner i Värmland stöder Musikhjälpen

Musikhjalpen

Naturskyddsföreningens kretsar i Värmland hjälper Musikhjälpen 2015 att samla in pengar. Hashtagen är #‎mh15
Pengarna som samlas in går till kampen för att ingen ska behöva fly undan klimatet. Hjälp till du också!
Klimatförändringar fungerar som en multiplikator av andra samhällsproblem. Det är därför redan utsatta samhällsgrupper drabbas värst. Den som redan är fattig och maktlös och lever med små marginaler drabbas betydligt svårare av exempelvis ett års torka än den som har de ekonomiska och sociala resurserna att klara sig igenom en kris.
Ett förändrat klimat driver därför människor på flykt, oavsett om det beror på direkta konsekvenser, som att deras hem dränks av vattenmassorna, eller indirekt genom konflikter som föds i klimatförändringarnas spår.
För oss i Naturskyddsföreningen är klimatfrågan en rättvisefråga och vi har både ett moraliskt ansvar och ett egenintresse av att agera nu.

Här tanka du ner pengar