Handla Miljövänligt-gruppen

Nätverket Handla Miljövänligt arbetar ideellt med konsumentmaktfrågor, både lokalt, regionalt och rikstäckande. I Värmland finns en aktiv grupp som bland annat arrangerar Klädbytardagar, Naturskyddsföreningens gröna julklappsmarknad och aktiviteter under Miljövänliga veckan.

Vårt syfte är att synliggöra miljöproblem för konsumenten, uppmuntra till konsumtionsminskning genom att vi tar vara på och reparerar det vi redan har och att visa schyssta alternativ som finns på marknaden. Vi vill inspirera till att gå från ord till handling, och vara ett sammanhang som miljö- och klimatintresserade kan trivas i.

Gruppen består av ett trevligt gäng som gärna blir fler. Alla är välkomna och behövs, och du bestämmer själv hur mycket du vill engagera dig. Du behöver inga förkunskaper. Vi har möten ungefär en gång i månaden, och varvar planeringsmöten inför aktiviteter med tematräffar där vi diskuterar områden vi är intresserade av.

Gå med i gruppen

Om du vill gå med i Handla miljövänligt-gruppen i Värmland är du välkommen att kontakta oss.

Skicka e-post till gruppen

Följ gärna gruppens aktiviteter på Instagram, så får du både koll på kommande evenemang och inspiration och pepp till egen konsumtionsminskning. Kontot vänder sig både till dig som är med i gruppen eller som bara är nyfiken på vad vi gör. Du hittar oss på @handla_miljovanligt_varmland.

Nationellt nätverk

Är du intresserad av gröna konsumentfrågor och vill vara med och påverka politiker, producenter och butiker – gå med i Nätverket på riksnivå!  Som medlem får du ett nyhetsbrev på mejlen. Det kostar inget att gå med. Enda kravet är att du är medlem i Naturskyddsföreningen.

Läs mer på Naturskyddsföreningens riks hemsida:

Nätverket Handla Miljövänligt på rikshemsidan