Nya Miljövänliga veckan välkomnar till upptaktsmöte i Arvika nu på söndag 25 aug

Hur många skjortor behövs i en garderob?

Första veckan i oktober arrangerar Naturskyddsföreningen ”Green Action Week”, det som tidigare hade namnet Miljövänliga Veckan.
Redan nu på söndag 25 augusti inleds veckan med upptaktsmöte i Arvika. Detaljer – se nedan.

Alla både medlemmar och allmänhet är välkomna till mötet som drar i gång klockan 10.00.

Temat första hösten under det nya namnet är “Max 5” där budskapet är att inte köpa mer än fem nya klädesplagg per år.
Det handlar om klädindustrins enorma avtryck på miljö och klimat. Modeföretagen överproducerar och svenskarna överkonsumerar kläder. Volymen kläder som köps behöver minska.

Under upptaktsmötet träffar du likasinnade och du får lära dig mer om klädindustrin och klädkonsumtionen, tittar på kampanjmaterial och diskuterar planerade aktiviteter och komma med egna förslag.

När: Söndag 25 augusti 10.00-14.30

Var: Arvika, Röda Korsets Secondhand butik, Östra Torggatan 2
Mat: Vi kommer att bjuda på fika och lunch (allting vegetariskt). Allergier eller önskemål om specialkost meddelas i samband med anmälan.

Kostnad: Gratis för medlemmar. För övriga självkostnadspris för lunch och fika.
Arrangör: Naturskyddsföreningen Värmland i samarbete med Naturskyddsföreningen Arvikabygden

Läs hela programmet och anmäl dig.

Anmälan snarast.