Rädda en skog! – Välkommen till Skogsgruppens heldagsträff i Naturum, Karlstad, i morgon söndag 7 februari

Skogsgruppträff 7 feb 2016

I morgon söndag 7 februari träffas Naturskyddsföreningens Skogsgrupp i Värmland på Naturum i Mariebergsskogen i Karlstad.
Du som vill engagera dig i skogsfrågor har här ett bra tillfälle att fördjupa dina kunskaper. Och du får gärna ansluta dig till Skogsgruppens arbete.
Det blir en heldag med börjar kl 10 och som avslutas ca 16.
Förmiddagen lyssnar vi till Naturskyddsföreningens skogsexpert Malin Sahlin.
Eftermiddagen tar den välkände Sebastian Kirppu med oss ut i Mariebergsskogen och lär oss vilka naturvärden vi ska vara observanta på.
Sebastian gör Sverige medvetet att vi faktiskt har en skog att värna för eftervärlden.

Föranmälan till
kajsa.greback@naturskyddsforeningen.se
Välkommen

Fem viktiga skogskrav till Regeringen som kan genomföras snarast
Dagens skogspolitik är till stor del utformad långt före EU-medlemskap, klimatkris, miljömål och ekosystemtjänster. Sverige behöver en ny skogspolitik som möter framtidens behov och utmaningar, skriver Naturskyddsföreningens ordförande Johanna Sandahl i en debattartikel som publicerats i slutet av januari.

Naturskyddsföreningen ställer i artikeln fem krav till Regeringen som kan genomföras snarast samtidigt som en skogspolitik formas för ett verkligt hållbart skogsbruk för framtiden.
Debattartikeln

Och här kan du läsa vad Jägareförbundet anser om att vi Naturskyddsföreningen har synpunkter på skogsfrågorna. Våra juridiska synpunkter på vargfrågan kallar förbundets kommunikationschef för ”en besk juridiksoppa” och värre ska det bli.
Beska droppar

Här är två viktiga sidor för en skogsvän
Nyckelbiotoperna
Koll på avverkningar